Home » D:News » Omul creeaza viata pe care Natura nu a conceput-o

Omul creeaza viata pe care Natura nu a conceput-o

Autor: Nicu Parlog 10.01.2008
Omul creeaza viata pe care Natura nu a conceput-o
Cercetatorii din Statele Unite ale Americii isi canalizeaza eforturile stiintifice catre dezvoltarea unui nou domeniu, controversat inca de la aparitia sa in urma cu cativa ani, biologia sintetica. Competitia dintre acestia si oamenii de stiinta europeni este destul de stransa, cu atat mai mult cu cat actuala administratie prezidentiala nu ofera prea mult credit acestor tehnologii futuriste.

Un nou studiu efectuat in Statele Unite a aratat ca nici rezidentii nu stiu foarte multe despre aceasta stiinta menita sa ne perfectioneze si sa ne usureze conditiile de viata. Dintre subiectii chestionati doar 2 procente au auzit sau stiau cu ce se ocupa biologia sintetica. Noua stiinta este un domeniu interdisciplinar rezultat din amestecul biologiei cu tehnologia cu scopul de a crea noi forme de viata pe care Natura nu le-a conceput niciodata. Inginerii biologi creeaza sau reconstruiesc organisme vii, cum ar fi bacteriile, care sa aiba functii specifice, toate experimentele fiind bazate pe manipularea codulului genetic. Noile forme de viata se vor naste in laborator, insa vor fi rezistente la boli, vor putea produce combustibili alternativi si chiar vor putea crea computere vii.

“Ne confruntam cu probleme de schimbare a climatului, de sanatate, de imputinare a resurselor de apa si energie. Biologia sintetica poate oferi solutii la toate aceste probleme: microorganisme care pot converti materia vegetala in combustibil, care pot sintetiza noi medicamente sau care pot distruge celulele bolnave din corp.”, declara o echipa de cercetatori care militeaza pentru obtinerea unor fonduri de cercetare. Insa, ca in orice domeniu creat de om, exista si riscuri, printre care scaparea de sub control a unei baterii sau a unui experiment, ale caror consecinte nu pot fi prevazute in totalitate.

„Androginia” creierului este surprinzător de comună și ar putea îmbunătăți sănătatea mintală