Home » D:News » Noua generatie de cercetasi de pe Marte

Noua generatie de cercetasi de pe Marte

Nicu Parlog 10.13.2008
Noua generatie de cercetasi de pe Marte
Inca de la inceputul erei spatiale, oamenii de stiiinta au fost obsedati de posibilitatea ca Marte sa adaposteasca viata extraterestra. Cu toate acestea, numeroasele misiuni si expeditii pe care NASA le-a intreprins nu au putut dovedi nimic, in parte din cauza suprafetei accidentate a planetei, dificil de explorat de catre vehiculele traditionale.

In acest scop, NASA va lansa pana in toamna anului 2009 cel mai mare vehicul care va strabate Planeta Rosie, Mars Research Laboratory (MRL). Acesta va avea marimea unui SUV iar costurile de productie se vor ridica la 1,8 miliarde de dolari.Desi rover-ul va reusi sa transporte de cinci ori mai mult echipament decat cele doua aflate in prezent pe Marte (Spirit si Opportunity), un grup de cercetatori suedezi este de parere ca perfomantele acestuia ar putea fi imbunatatite simtitor.
Fredrik Bruhn, CEO al Angstrom Aerospace Corporation, impreuna cu echipa sa, a creat o serie de bile asemanatoare unor mingi de volei foarte rezistente, care vor ajuta masinariile greoaie sa se deplaseze cu mai multa usurinta, sa caute viata sub solul accidentat al planetei, sa fotografieze din orice unghi si sa ia mostre da sol. Spre deosebire de celelalte masini, aceste sfere nu se vor rasturna, necesita mai putine reparatii ale motoarelor si nu raman blocate in terenul accidentat deoarece isi pot modifica automat presiunea interna pentru a facilita derularea pe suprafetele moi sau pe nisip.