Home » D:News » Lemurienii ar putea inspira un nou tratament impotriva SIDA

Lemurienii ar putea inspira un nou tratament impotriva SIDA

Autor: Safta Alexandru 12.02.2008
Lemurienii ar putea inspira un nou tratament impotriva SIDA
Genomul unei specii de lemurieni din Madagascar poate ajuta cercetatorii sa inteleaga modul in care virusurile asemanatoare cu HIV au evoluat odata cu primatele, dezvoltand in acelasi timp imunitate la acestea, anunta un nou studiu al Stanford University School of Medicine, publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences.

Cercetatorii au crezut pentru mult timp ca lentivirusurile, in care se include si virusul HIV, au inceput sa infecteze primatele incepand cu un milion de ani in urma. “In realitate, este posibil ca lentivirusurile sa fi fost deja prezente la primatele ancestrale care traiau in urma cu 85 milioane de ani”, este de parere Rob Gifford, cercetator in boli infectioase si autorul noului studiu.

Testele efectuate pe 21 de mostre de ADN, apartinand unor primate diferite, au urmarit identificarea unor nucleotide care sa se potriveasca cu genomul lentivirusurilor moderne. O specie de lemurian pitic a fost singura care a indeplinit aceste conditii. Stramosii lemurienilor moderni au colonizat insula Madagascar in urma cu 75 de milioane de ani, si de atunci, acestia si verii lor africani purtatori de lentivirusuri au evoluat separat. In urma descoperirii, cercetatorii sunt de parere ca varsta virusurilor este mai mare decat s-a estimat initial, deoarece include momentul in care lemurienii au fost despartiti din cauza izolarii geografice, de ramura evolutionara care a dus la aparitia maimutelor si in final, la cea a oamenilor. “Cercetarile ridica cateva intrebari interesante asupra modului in care mamiferele s-au luptat cu aceste tipuri de virusuri de-a lungul a 14 milioane de ani, si mai ales, asupra rezistentei imunitare pe care si-au dezvoltat-o”, sustine Beatrice Hahn, profesor in cadrul departamentulului de Medicina a Universitatii Alabama. Descoperirea modului de functionare a sistemului imunitar la aceste mamifere ar putea inspira in viitorul apropiat un nou tratament al virusului HIV la oameni.

Trenurile cu hidrogen ar putea înlocui vechile locomotive diesel. Țara care a anunțat deja înlocuirea întregii flote