Home » D:News » Vom mai reusi sa clonam mamutul ?

Vom mai reusi sa clonam mamutul ?

Autor: Nicu Parlog 12.03.2008
Vom mai reusi sa clonam mamutul ?
In urma anuntului conform caruia savantii din cadrul Universitatii de Stat din Pennsylvania, au reusit sa decodifice aproape complet genomul unui mamut congelat in geturile Siberiei acum 60 000 ani, toata lumea se astepta la clonarea mamutilor pe banda. Insa, odata ce au fost aprofundate studiile, ipoteza renasterii mamutilor pare tot mai departe de realitate.

Dupa ce a trecut euforia tuturor savantilor care credeau ca vor putea repopula Siberia cu mamutii carea au fost colegi de generatie cu stramosii nostrii care traiau in pesteri, lumea stiintifica s-a vazut pusa in fata primei dileme de netagaduit :
-Secventa genomului recoltat din mamutul siberian nu poate duce la clonarea unui alt organism viu, cel putin acesta este opinia doctorului Jeremy Austin  directorul Centrului Australian pentru Studierea ADN-ului Fosil.
Opina sa a fost initial combatuta de  de catre cercetatorii americani din cadrul Universitatii din Pennsylvania care se asteptau sa recreeze mamuti intr-un interval de 3-4 ani.
“Colegii mei americani ar trebui sa fie mai atenti. In prezent detinem doar o parte din secventa genetica a mamutului. Nu mai comentez ca si acesta aprte din genom detinuta in prezent, are numeroase erori in cadrul codului genetic.
Practic recrearea mamutului este similara cu incercarea de a reconstrui o mainsa cu doar 80 % din piesele initiale la dispozitie, In plus o mare parte din piesele acelei masini sunt deja stricate si uzate. La fel si in problema cu recrearea mamutului”  incheie doctorul Austin. Un alt obstacol este cel dat de modificarea genomului pe masura ce organismul se descompune.
Profesorul Adrian Lister este totusi de parere ca ar trebui sa incercam clonarea unor mamifere disparute recent cum ar fi lupul tazmanian su zebra quagga, specii idparute in urma cu doar 100 de ani si al caror ADN se afla pastrat intr-o stare mult  mai buna decat cel recoltat de la mamutul mort acum 60 000 ani.
Echipa americana intentiona implantarea in uterul unei fememe de elefant african a unui ovul fecundat de elefant cu ADN-ul  modificat in prealabil prin injectarea genomului de mamut. Totul ar  fiurmat sa se termine prin dezvoltarea unui pui de pahiderm cu caractere mixte de mamut si de elefant…