Home » D:News » Trei pesti ciudati, o singura specie

Trei pesti ciudati, o singura specie

Publicat: 23.01.2009
Cercetatorii sunt de parere ca au rezolvat misterul care inconjura pana recent trei tipuri de pesti aparent diferiti, din fiecare categorie cunoscandu-se fie numai masculi, fie doar femele, fie numai pui. Concluzia este ca toti acesti pesti provin din aceeasi specie, dar sufera transformari remarcabile pe masura ce se maturizeaza si in functie de sex

“Aceasta descoperire uluitoare ne face sa ne dam seama cat de putine cunoastem de fapt despre adancurile marilor”, sustine David Johnson, ihtiolog al Muzeului National de Istorie Naturala Smithsonian. Pestii din bizara specie populeaza adancurile sporadic locuite, aflate la mii de metri sub suprafata oceanelor, desi, ca pui, se ridica la nivele superioare, unde hrana este mai abundenta. Specia Cetomimidae este cunoscuta inca din secolul XIX, insa numai femele au fost descoperite. Alte doua specii, avand cateva trasaturi comune cu aceasta, denumite Mirapinnidae si Megalomycteridae au fost identificate in anii ’50-’60 ai secolului trecut, din prima categorie identificandu-se numai masculi, iar din cea de-a doua doar pui. Desi scheletele celor 3 pesti prezentau unele similitudini, exista atat de multe diferente intre ei, incat nimanui nu i-a venit sa creada ca este vorba despre acelasi peste in diferite stadii sexuale sau de dezvoltare. Toate cele trei specii vor fi de acum inainte clasificate drept Cetomimidae.