Prima pagină D:News

A fost descoperita o noua exoplaneta masiva

Redactia Descopera.ro | 01.23.2009 | ● Vizualizări: 167
A fost descoperita o noua exoplaneta masiva     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Astronomii de la Centrul de Astrofizica Harvard-Smithsonian au anuntat descoperirea unei noi exoplanete mai mare si mai masiva decat Neptun, care orbiteaza o stea aflata la 120 de ani-lumina de Pamant.

In vreme ce planeta Neptun are un diametru de 3,8 mai mare decat cel al Pamantului si o masa echivalenta cu 17 Pamanturi, noua planeta, botezata HAT-P-11b are de 4,7 ori marimea Pamantului si de 25 de ori masa acestuia. HAT-P-11b a fost descoperita in momentul trecerii prin fata stelei gazda, blocand intr-un anumit procent luminozitatea acesteia. Planeta este cea de-a unsprezecea observata cu ajutorul telescopului HATNet, fiind in acelasi timp si cea mai mica ca dimensiune. Corpul orbiteaza aproape de steaua sa, descriind o rotatie completa in 4,88 zile, cu o temperatura la suprafata de 590 de grade Celsius. Steaua are de trei pana la patru ori marimea Soarelui, insa este mai rece. Localizata in constelatia Cygnus, exoplaneta a intrat deja in atentia NASA, odata cu mult anuntata lansare a satelitului Kepler, a carui misiune in spatiu va fi identificarea exoplanetelor care orbiteaza stele indepartate.

Tag-uri: exoplaneta | spatiu | satelit | stea | Neptun | Kepler