Home » D:News » Albinele pot numara. Pana la patru

Albinele pot numara. Pana la patru

Publicat: 28.01.2009
Albinele sunt o specie de himenoptere, renumite mai ales pentru harnicia lor si pentru produsele apicole pe care le fabrica in stupi. Insa, studii mai aprofundate au avansat, recent, si teoria deprinderii lor matematice, odata ce oamenii de stiinta au descoperit ca aceste insecte pot distinge cu usurinta aspectele numerice.

In cadrul testelor efectuate in laborator, albinele au putut distinge natural intre tipare continand doua si trei puncte, iar cu putina instruire, si intre cele reprezentand trei si respectiv patru puncte. Ca rezultat, cercetatorii planuiesc acum sa probeze si eventuala capacitate a albinelor de a rezolva calcule de aritmetica elementara. Doctorul Shaowu Zhang, de la Centrul Vision din cadrul Universitatii Nationale Australiene, care a coordonat studiul, sustine ca “au existat multe dovezi ale faptului ca animalele vertebrate, precum porumbeii, delfinii sau maimutele, au unele competente matematice, insa nu ne-am asteptat sa descoperim asemenea abilitati si in cazul insectelor.” Abilitatea albinelor de a face diferenta intre numere le poate ajuta sa identifice surse de polen chiar si atunci cand acestea se afla la distante de kilometri de adapostul lor, a mai adaugat cercetatorul.

Sursa: Dailymail