Home » D:News » Mancati-i, sa scapam de ei!

Mancati-i, sa scapam de ei!

Publicat: 13.02.2009
O specie chinezeasca de crabi, care a invadat in ultimii ani Tamisa, provoaca probleme ambientale. Muzeul de Istorie Naturala din Londra propune o solutie fara compromisuri: sa fie mancati!

O invazie de crabi apartinand unei specii originare din China a creat, in ultimii ani, mari probleme de mediu. Crabul invadator distruge malurile raului sapand galerii, mananca multe specii de nevertebrate si concureaza cu speciile autohtone, precum racii, tulburand echilibrul ecologic. Mai multi oameni de stiinta considera ca un mod eficient de a rezolva problema ar fi colectarea crabilor si includerea lor in meniurile restaurantelor. In sud-estul Asiei, acesti crabi sunt considerati o delicatesa; totusi, autoritatile britanice competente au cerut efectuarea un studiu detaliat pentru a sti daca e cazul sa recomande consumul crabilor cotropitori. Analizele de laborator au aratat ca acesti crabi nu contin mai multe substante periculoase decat crabii inruditi importati din Olanda si care sunt adesea serviti in restaurantele britanice.