Home » D:News » Viermii ne invata sa traim mult si sanatos

Viermii ne invata sa traim mult si sanatos

Publicat: 17.04.2009
Umilul vierme ar putea detine secretul pentru o viata lunga si sanatoasa. Oamenii de stiinta au identificat o proteina care le permite viermilor sa traiasca mai mult si sa se protejeze impotriva proteinelor nocive din spatele unor boli precum Alzheimer.

Dezvoltarea unui medicament cu efecte asemanatoare asupra organismului uman le-ar putea permite oamenilor sa traiasca mai mult si sa fie mai sanatosi. Studiul se concentreaza pe o proteina denumita HIF, care mentine vii celulele viermilor, atunci cand oxigenul de care dispun este sarac.

Cercetatorii americani au manipulat genetic viermii astfel incat acestia sa aiba proteina HIF activa in sistem, fara vreo scadere a nivelului de oxigen. Nu numai ca nevertebratele au devenit cu 30% mai longevive, dar celulele lor au deprins o relativa imunitate la stimulii depreciativi asociati cu imbatranirea si bolile neurodegenerative precum Alzheimer si Parkinson.

Descoperirea sugereaza ca mecanismul corpului pentru gestionarea lipsei de oxigen, cunoscut drept stimul hipoxic, este capabil atat de prelungirea vietii cat si de imbunatatirea calitatii ei. Ca atare, un medicament capabil sa mentina proteina HIF activa in viata de zi cu zi, fara necesitatea privarii de oxigen, ar putea fi raspunsul pentru o viata lunga si sanatoasa.