Home » D:News » Puiul de mamut a “plans” dupa gheata

Puiul de mamut a “plans” dupa gheata

Publicat: 04.05.2009
Timp de 40.000 de ani, a fost perfect conservata in gheturile Siberiei. Insa atunci cand cercetatorii au dezgropat spre examinare puiul de femela mamut, in speranta descifrarii secretelor sale antice, s-a ivit o complicatie urgenta. Fosila a inceput sa se deterioreze.

Cercetatorii au scornit atunci o solutine mai degraba nestiintifica, scotand-o din laborator si lasand-o prada zapezii de afara. Multumita actiunii rapide, fosila de mamut, inalta de un metru si descoperita de vanatorii de caprioare in Siberia, ramane in continuare cel mai bine prezervat specimen al rasei sale.

Se crede despre femela mamut descoperita in anul 2007 ca a murit intr-o mlastina, la numai o luna de zile de la nastere. Noroiul a cuprins puiul intr-un invelis, prezervandu-l aproape in starea sa naturala. Desi “vesmantul” de lana si unghiile i s-au dezintegrat, pielea si organele interne ale Lyubei, cum a fost botezata elefantica, sunt intacte. S-au gasit chiar si urme ale laptelui mamei in stomacul sau.

Oamenii de stiinta din Siberia spera ca studierea mamutului va ajuta la gasirea unor explicatii pe marginea disparitiei mamiferelor in timpul Erei Glaciare de acum 10.000 de ani. Spera sa afle daca intr-adevar clima si vanatoarea exceziva au fost cauzele extinctiei a numeroase specii din acea perioada.