Home » D:News » Europa si nu Africa sa fie leaganul umanitatii?

Europa si nu Africa sa fie leaganul umanitatii?

Descopera 06.09.2009
Dupa descoperirea Idei, fosila veche de 50 de milioane de ani care poate rescrie teoria evolutiei umane, cercetatorii scot la iveala o alta dovada a existentei primatelor pe continentul european, cu mult inainte ca ele sa fi aparut in Africa. Ultima descoperire vine din Spania si aduce in lumina specia necunoscuta a unei primate vechi de 12 milioane de ani, vietate ce prezenta evidente trasaturi faciale umane.

Intr-un studiu publicat recent in Proceedings of the National Academy of Sciences, Salvador Moya –Sola, professor in cadrul Institutului Catalan de Paleontologie din Barcelona, prezinta dovada existentei unei specii de primata necunoscuta pana in prezent, Anoiapithecus brevirostris. Denumirea stiintifica vine de la locul descoperirii (l’Anoia) precum si de la trasaturile umane ale chipului acestui animal preistoric.

Botezat Lluc, exemplarul (mai precis parti ale craniului acestuia) a fost descoperit inca din anul 2004, in regiunea Abocador de Can Mata, o zona bogata in fosile hominide. Analizele au fost insa cele care au intarziat anuntul descoperirii, cu atat mai  mult cu cat surpriza a fost una de proportii. Pana in prezent, cele mai vechi ramasite de primata veneau din Ciad, si apartineau unei exemplar botezat Sahelantropus Tchadensis, vechi de circa 7 milioane de ani. Anoiapithecus a surprins insa pe toata lumea, vechimea sa fiind considerata una incredibila, nu mai putin de 12 milioane de ani.

Oamenii de stiinta considera ca, in lumina acestei noi descoperiri, teoria evolutiei umane ar putea fi inca o data rescrisa. Astfel, clasa kenyapithecinelor, animale din care se considera ca au evoluat si oamenii de astazi, si-ar putea avea originile in Europa si nu in Africa, asa cum se credea pana in prezent. Evident, nu este exclusa posibilitatea ca primatele europene si hominizii africani sa fi evoluat din stramosi diferiti.

Cercetarile continua iar oamenii de stiinta spera ca in viitorul apropiat si alte fosile sa fie scoase la lumina pentru a putea sustine una dintre ipotezele enumerate mai sus.