Home » D:News » Secretul regenerarii este detinut de o salamandra

Secretul regenerarii este detinut de o salamandra

06.22.2009
Secretul regenerarii este detinut de o salamandra
Savantii din cadrul Departamentului Apararii al Statelor Unite lucreaza la modificarea geneticii unei specii de salamandra din Mexic, deoarece acest animal care conform mitologiei aztece este considerat reincarnarea zeului Axolotl, detine proprietatea de a-si auto-regenera parti amputate din corp.

Cunoscut de localnici sub denumirea de “Monstru de Apa”, straniul amfibian traieste doar in  canalele poluate sapate de civilizatia aztecilor in partea de sud a capitalei Mexico City. Salamandrele Axolotl au demonstrat in timpul testelor de laborator ca sunt capabile sa-si regenereze de la sine picioarele, falcile, pielea, diferite organe si chiar parti din creier si maduva spinarii amputate de cercetatori. Afland de acesta capacitate neobisnuita, Departamentul Apararii S.U.A. a alocat de urgenta fonduri in valoare totala de 6,25 milioane $ unor cercetatori, in scopul studierii secretului detinut de acesta mica vietate acvatica. Secret care i-ar putea ajuta in viitor pe cei peste 1 000 de soldati americani care s-au intors din Irak si Afganistan fara maini si picioare.

Intr-un laborator din Mexico City, unei salamandre i s-a retezat un picior in scop demonstrativ, mica vietate depasind momentul prin cresterea unui alt membru identic cu cel retezat.

“Omul detine pana la un punct capacitatea de a-si regenera anumite tesuturi ranite. Dar acest amfibian are capacitati absolut incedibile, deoarece in urma unor rani sau amputari grave, salamandra Axolotl intra intr-o stare unica in care organismul sau repeta procesul embrionar in care micul animal se re-dezvolta” declara fascinat profesorul Elly Tanaka din cadrul Centrului pentru Terapii Regenerante din Dresda. Dr. Tanaka a modificat cu succes genetica salamandrelor minune folosind un mutagen natural care duce la aparitia epidermei transparente. Pentru acesta operatiune in premiera mondiala, Dr. Tanaka a injectat unei salamandre o serie de gene fosforescente recolate de la o specie de meduza, pentru a putea vedea in detaliu cum actioneaza procesul regenerativ.

Dupa aputarea diferitelor parti din corp, salamandrele spre deosebire de oameni, isi contracta instantaneu vasele de sange limitand astfel sangerarea. Celulele din epiderma lucreaza foarte repede pentru a acoperi rana si a forma o “blastema”, adica o zona de celule stem din care va creste noul membru. Pe langa acesta capacitate, cercetatorii au mai descoperit ca genomul salamandrelor mexicane este de 10 ori mai mare decat cel uman.

Sursa : FoxNews