Home » D:News » Cum arata un lansator de nave cosmice?

Cum arata un lansator de nave cosmice?

Safta Alexandru 07.29.2009
Cum arata un lansator de nave cosmice?
Oamenii prezenti ieri la un spectacol aerian organizat in Wisconsin, SUA, au putut privi de aproape un aeroplan proiectat special sa lanseze o nava spatiala in spatiu. Avionul vine de la Virgin Galactic si reprezinta o parte a eforturilor acestei companii de a face saltul catre calatoriile spatiale de factura comerciala.

Fuselajul-geaman al aeronavei denumite WhiteKnight Two, aratand ca doua avioane conectate in zona aripilor, a survolat circular de cateva ori pista de decolare inainte sa revina la sol, in aprecierile celor prezenti la adunarea anuala a Experimental Aircraft Association’s Air Venture.

Planurile celor de la Virgin Galactic vizeaza transportarea pe orbita de catre “CavalerulAlb Doi” a SpaceShip Two, o nava presurizata, de la o baza aflata in New Mexico. Atunci cand cele doua nave vor atinge altitudinea de 15.240 metri, cea cosmica se va detasa si se va propulsa in spatiu cu o viteza de patru ori mai mare decat viteza sunetului.

Virgin Galactic nu a stabilit inca o data a lansarii, dar este pregatita sa faca in orice moment acest pas. WhiteKnight Two, botezat si “Eve”, a intreprins deja 16 zboruri experimentale.

Sursa: Sciarticleblog