Home » D:News » Natura favorizeaza blonzii. Chiar si in cazul soarecilor

Natura favorizeaza blonzii. Chiar si in cazul soarecilor

Publicat: 31.08.2009
O populatie de soareci din Canada care, in decurs de 8.000 de ani, si-a schimbat culoarea blanitei din maroniu in galben este considerata de cercetatori drept cel mai nou exemplu al evolutiei adaptive.

Soarecii cerbi din provincia canadiana Nebraska si-au aschimbat coloritul in blond deschis pentru a se camufla mai bine in mediul inconjuratoar care s-a transformat la radul sau din padure in zona nisipoasa. Evolutia micilor rozatoare aduce noi date asupra selectiei naturale care s-a petrecut dupa retragerea ghetarilor, miscare geologica care a antrenat transportul de mase nisipoase deasupra solului negru din Sand Hill, Nebraska.

Regiunea in cauza este alcatuita preponderent din dune de nisip. Cercetatorii au descoperit ca este suficienta mutatia unei singure gene pentru a se naste soareci blonzi in loc de rozatoare maronii. Soarecii blonzi sunt mai greu de observat de pradatorii naturali, atunci cand rozatoarele alearga prin nisip. Soarecele cerb (Peromyscus maniculatus) este cel mai raspandit mamifer din intreaga America de Nord.