Prima pagină D:News

D-numbers: 10 septembrie

09.10.2009 | ● Vizualizări: 42
D-numbers: 10 septembrie     columbia, social network, web semantic, amprenta ADN, McLaren MP4-12C, molecula + zoom

T-rex de vanzare. Columbienii se unesc online. Amprenta ADN de 25 de ani. Noul McLaren intrece asteptarile. O molecula model.

4.800.000
lire sterline este pretul de incepere al unei licitatii alcarei exponat este un schelet complet de T-rex, in varsta de 66 demilioane de ani.
4.300.000
de columbieni sunt izolati in propria tara din cauza numeroaselorconflicte civile care bantuie Columbia. Grupurile de guerrilla sicartelele de droguri provoaca conflicte violente care afecteazaaproximativ 10% din populatia tarii. In cadrul unui program demaratde curand, guvernul columbian spera sa dea de urma acestor oamenisi sa-i reconecteze cu restul lumii prin tehnologii de semantic websi social networking.
25
de ani s-au implinit de la descoperirea amprentei ADN. Pe 10septembrie 1984, profesorul Sir Alex Jeffreys identifica, inlaboratorul sau din Universitatea Leicester, procedeul care avea sarevolutioneze stiinta criminalistica si metodele de determinare apaternitatii. Jeffreys si-a dat seama, in timpul unui experiment cuADN care viza alt scop, ca diferentele dintre patternurile carecompun structura ADN sunt unice la fiecare individ si pot fifolosite pentru a identifica o anumita persoana.
3
secunde este demarajul (0-100 km/h) noului si spectaculosuluiMcLaren MP4-12C. Trei moduri vor fi disponible in sistemul demanagement al acestui model: Normal, Sport si High Performance.Puterea unitatii de 3.8 litri V8 twin-turbo este mai mult decatrespectabila, ajungand la 600 CP, iar producatorii ne asigura caare cel mai ridicat raport Cai Putere pe grame de CO2 pe care omasina cu combustie interna o dezvolta in acest moment. Citeste maimulte despre acest superbolid pe Promotor.
1,4
nanometri este lungimea unei molecule pentacen formata din 22 deatomi de carbon si 14 atomi de hidrogen, care a fost fotografiatacu ajutorul unui microscop ultraperformant de catre oamenii destiinta de la un laborator IBM din Zurich. Aceasta este cea maiclara fotografie care s-a realizat vreodata unei molecule -molecula fiind de jumatate de milion mai mica decat diametrulfirului de par uman.

CITESTE STIRILEDESCOPERA