Prima pagină D:News

Cu scannerul la firul ierbii

09.14.2009 | ● Vizualizări: 193
Cu scannerul la firul ierbii     scanner, plante, informatii genetice, cercetare + zoom
Galerie foto (1)

Se numeste Nanotom si este un super-scanner cu raze X de ultima generatie, prin intermediul caruia pot fi realizate fotografii tridimensionale, cu rezolutie inalta, a structurii interne a obiectelor. El le va permite cercetatorilor de la Universitatea Nottingham, Marea Britanie sa urmareasca progresele cresterii radacinilor plantelor si dezvoltarea structurala a solului, fara a deranja probele examinate si fara a le influenta cresterea.

Prin intermediul super-scannerului Nanotom, cercetatorii de laUniversitatea Nottingham, Marea Britanie, spera sa obtina dovada caradacinile plantelor reactioneaza si se adapteaza la teren si laschimbarile survenite la nivelul acestuia (care depind de factoriprecum seceta) prin reglarea informatiilor genetice din varfulradacinilor.

"Nanotom va revolutiona complet munca noastra in studiul terenuluisi al interactiunilor acestuia cu plantele. Acum vom putea privi ininteriorul acestor structuri fragile pentru a descoperi cumreactioneaza si se adapteaza la terenurile cultivate intensivradacinile plantelor", a explicat Sacha Mooney de la Departamentulde Agrotehnica si Stiinte ale Mediului din cadrul universitatiibritanice.

De altfel, un instrument cu ajutorul caruia se poate vedeainauntrul obiectelor intr-o maniera non-invaziva ar putea deschidemulte drumuri in cercetarea stiintifica. Lansat de compania GESensing Inspection Technologies, Nanotom este capabil sa producaimagini 3D cu o rezolutie in pixeli care ajunge pana la 500nanometri si se preteaza unei utilizari multidisciplinare, invariate sectoare ale medicinei si cercetarii, precum si inindustrie, in materie de teste non-distructive de evaluare asolidelor, la masuratori tridimensionale si teste de localizare siin analiza defectelor de compozitie.

Sursa: La Repubblica