Prima pagină D:News

De la genialitate pana la nebunie nu este decat un pas

09.30.2009 | ● Vizualizări: 3661
De la genialitate pana la nebunie nu este decat un pas     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Un mic pas, sustin cercetatorii, care au descoperit recent faptul ca geniile si “nebunii” impart aceleasi gene.

Psihologii au ajuns la concluzia ca oamenii creativi au gene incomun cu cei care sunt afectati de psihoza sau de depresie. Inopinia acestora, noile studii ar putea explica de ce genii decalibrul lui Vincent van Gogh sau a Sylviei Plath au manifestat uncomportament distrugator.

Gena in cauza, denumita neuregulin 1, joaca un rol important indezvoltarea creierului, insa o variatie a acesteia este desasociata cu boli mintale, de genul schizofreniei.

Dr. Szabolcs Keri, conducatorul acestui studiu stiintific, declaraca este pentru prima data cand se demonstreaza ca o variatiegenetica asociata cu psihoza poate avea si functii benefice.
"Factorii moleculari, in mod frecvent asociati cu afectiuni mintalesevere, prezenti in cazul multor oameni perfect sanatosi poate aveaavantajul de a stimula forta creatoare a creierului", sustine Dr.Keri.

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolulprincipal, episodul zilei din maratonul Descopera SecreteleMafiei.

Tag-uri: geniu | nebunie | gene