Home » D:News » MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi
Publicat: 30.09.2009
Fundatia Calea Victoriei va invita din 8 octombrie, 18:30, la un atelier interactiv despre relatia dintre moda de azi si imagine/ marketing.

Cursul va discuta atat despre creatorii de moda si despre
hainele lor atat de originale, dar si despre imagine, publicitate,
marketing adica tot ceea ce ne face pe noi sa dorim sa le cumparam.
In secolul XXI nu mai putem sa ne limitam la biografia romantata
unui creator de moda. Prin urmare, vom vorbi chiar despre industria
modei.

Ce se ascunde in spatele vitrinelor atat de elegante cu preturi
atat de mari? Cum se construieste identitatea unei marci? Care este
ciclul de creatie al unui produs? Iata intrebari la care vom
incerca sa raspundem in cadrul fiecarei conferinte, studiind atat
estetica creatiei si referintele culturale, cat si profitabilitatea
marcilor in contextul unei piete foarte dinamice.

Targurile de textile, studiourile de design, birourile de stil,
prezentarile de moda, achizitorii profesionali, presa de
specialitate – sunt verigi indispensabile in sistemul modei.
Care sunt mizele economice ale unei industrii ce organizeaza
meticulous arta seductiei si flateaza egourile ?

Mai mult decat despre moda, vom vorbi despre produsele de lux,
de la accesorii, la calatorii. Care sunt cumparatorii acestor
produse, cum sunt ele concepute sa asigure venituri din vanzari dar
sa si perpetueze imaginea marcii ?

Cum se pozitioneaza tarile europene in productia si distributia
produselor de lux ?

Care sunt categoriile sociale care le cumpara ?

Ce aport are industria de lux in societate ? (creativitate,
mestesuguri de patrimoniu, ecologie, prestigiu national, cifra de
afaceri etc)

Fiecare conferinta va imbina un bogat continut imagistic cu
informatii detaliate despre un anumit aspect al industriei modei.
In mod repetat, vom trece de la particular la general, incercand sa
gasim, in spatele fiecarui exemplu, un principiu sau o regula
economica.

Temele atelierelor:

1. Ce inseamna o
tendinta

Femeia Art Nouveau astazi. Influentele estetice de acum 100 de ani
se regasesc in imaginea produselor de lux de astazi. Ecologie,
dorinta de evaziune, estetizarea placerii…
Cum lucreaza un birou de stil, cum concepe el tendintele ? Care
sunt principalele birouri de stil?
Publicatii cu rol de prescriptori…Bloom, Citizen K, Wallpaper.

2. Strategii de imagine
Armani – valorizarea unei identitati italiene
Control perfect al productiei imaginii, al distributiei. Integrare
verticala. Declinarile si diversificarile marcii : Armani Casa,
Junior, Neve..hoteluri si restaurante Armani.

3. Tarile europene in productia articolelor de
lux

Franta – o traditie continua lasata de regalitate.
Italia – efectele benefice ale unei industrializari tarzii in
sistemul productiei familiale.
Belgia – designerii scolii de la Anvers.
Principalee grupuri franceze, italiene: LVMH, PPR, Richemont,
Prada, GFT, Zegna, L’Oreal.

4. Marketingul industriei de
lux

Declinarile marcii, branduirea altor produse derivate (hoteluri,
restaurante, telefoane)
Marca la inceputul existentei sale, marca compromisa, relansarea
marcii (Tom Ford) (Cardin, YSL), marci disparute sau downsized
(Bourgeois).
Marci de success – Chanel, marci neprofitabile – Lacroix, esecuri
strategice – Jil Sander.

5. Luxul si aportul sau in
societate
(comité Colbert), Arts Decoratifs. Cazul Frantei
Cifre de afaceri, fuziuni, falimente, Valoarea adaugata.
Moda in decoratiuni. Marci, targuri, evenimente. Productie,
distributie, consum

6. Jurnalisti celebri, filme
despre moda, fotografi, reviste, manechine, muzee, universitati,
magazine vintage la Paris (La petite robe noire) si NY
Filme cu Deneuve, Juliette Greco, Polly Magoo

Mihai Cosmatchi detine master in antropologia
obiectului si muzeologie, Muzeul National de Istorie Naturala,
Paris si master in Management si Politici Culturale la
Universitatea Lyon 2 Lumière. A absolvit Facultatea de Litere din
Bucuresti, cu licenta in Comunicare si Relatii Publice. A lucrat la
Muzeul National de Istorie Naturala, Paris (2007). A facut un
training in Relatii Publice in domeniul cultural la „The Kreisberg
Group”, New York – agentie de presa si relatii publice (2006-2007).
A fost asistent cultural la Institutul Francez din Bucuresti
(2001-2004).

Durata curs: 6 ateliere
Frecventa: saptaminal
Cost curs: 180 ron – adulti/135 ron – elevi, studenti
Loc desfasurare: Fundatie
Data: 8 octombrie, 18:30

Inscrieri la [email protected]

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolul
principal
, episodul zilei din maratonul Descopera Secretele
Mafiei.

CITESTE SI:

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Telescopul Webb a descoperit o galaxie spirală masivă de la începuturile Universului
Telescopul Webb a descoperit o galaxie spirală masivă de la începuturile Universului
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman
O întâlnire străveche a Soarelui cu alte două stele a schimbat pentru totdeauna Sistemul Solar
O întâlnire străveche a Soarelui cu alte două stele a schimbat pentru totdeauna Sistemul Solar
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026