Home » D:News » MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi
Publicat: 30.09.2009
Fundatia Calea Victoriei va invita din 8 octombrie, 18:30, la un atelier interactiv despre relatia dintre moda de azi si imagine/ marketing.

Cursul va discuta atat despre creatorii de moda si despre
hainele lor atat de originale, dar si despre imagine, publicitate,
marketing adica tot ceea ce ne face pe noi sa dorim sa le cumparam.
In secolul XXI nu mai putem sa ne limitam la biografia romantata
unui creator de moda. Prin urmare, vom vorbi chiar despre industria
modei.

Ce se ascunde in spatele vitrinelor atat de elegante cu preturi
atat de mari? Cum se construieste identitatea unei marci? Care este
ciclul de creatie al unui produs? Iata intrebari la care vom
incerca sa raspundem in cadrul fiecarei conferinte, studiind atat
estetica creatiei si referintele culturale, cat si profitabilitatea
marcilor in contextul unei piete foarte dinamice.

Targurile de textile, studiourile de design, birourile de stil,
prezentarile de moda, achizitorii profesionali, presa de
specialitate – sunt verigi indispensabile in sistemul modei.
Care sunt mizele economice ale unei industrii ce organizeaza
meticulous arta seductiei si flateaza egourile ?

Mai mult decat despre moda, vom vorbi despre produsele de lux,
de la accesorii, la calatorii. Care sunt cumparatorii acestor
produse, cum sunt ele concepute sa asigure venituri din vanzari dar
sa si perpetueze imaginea marcii ?

Cum se pozitioneaza tarile europene in productia si distributia
produselor de lux ?

Care sunt categoriile sociale care le cumpara ?

Ce aport are industria de lux in societate ? (creativitate,
mestesuguri de patrimoniu, ecologie, prestigiu national, cifra de
afaceri etc)

Fiecare conferinta va imbina un bogat continut imagistic cu
informatii detaliate despre un anumit aspect al industriei modei.
In mod repetat, vom trece de la particular la general, incercand sa
gasim, in spatele fiecarui exemplu, un principiu sau o regula
economica.

Temele atelierelor:

1. Ce inseamna o
tendinta

Femeia Art Nouveau astazi. Influentele estetice de acum 100 de ani
se regasesc in imaginea produselor de lux de astazi. Ecologie,
dorinta de evaziune, estetizarea placerii…
Cum lucreaza un birou de stil, cum concepe el tendintele ? Care
sunt principalele birouri de stil?
Publicatii cu rol de prescriptori…Bloom, Citizen K, Wallpaper.

2. Strategii de imagine
Armani – valorizarea unei identitati italiene
Control perfect al productiei imaginii, al distributiei. Integrare
verticala. Declinarile si diversificarile marcii : Armani Casa,
Junior, Neve..hoteluri si restaurante Armani.

3. Tarile europene in productia articolelor de
lux

Franta – o traditie continua lasata de regalitate.
Italia – efectele benefice ale unei industrializari tarzii in
sistemul productiei familiale.
Belgia – designerii scolii de la Anvers.
Principalee grupuri franceze, italiene: LVMH, PPR, Richemont,
Prada, GFT, Zegna, L’Oreal.

4. Marketingul industriei de
lux

Declinarile marcii, branduirea altor produse derivate (hoteluri,
restaurante, telefoane)
Marca la inceputul existentei sale, marca compromisa, relansarea
marcii (Tom Ford) (Cardin, YSL), marci disparute sau downsized
(Bourgeois).
Marci de success – Chanel, marci neprofitabile – Lacroix, esecuri
strategice – Jil Sander.

5. Luxul si aportul sau in
societate
(comité Colbert), Arts Decoratifs. Cazul Frantei
Cifre de afaceri, fuziuni, falimente, Valoarea adaugata.
Moda in decoratiuni. Marci, targuri, evenimente. Productie,
distributie, consum

6. Jurnalisti celebri, filme
despre moda, fotografi, reviste, manechine, muzee, universitati,
magazine vintage la Paris (La petite robe noire) si NY
Filme cu Deneuve, Juliette Greco, Polly Magoo

Mihai Cosmatchi detine master in antropologia
obiectului si muzeologie, Muzeul National de Istorie Naturala,
Paris si master in Management si Politici Culturale la
Universitatea Lyon 2 Lumière. A absolvit Facultatea de Litere din
Bucuresti, cu licenta in Comunicare si Relatii Publice. A lucrat la
Muzeul National de Istorie Naturala, Paris (2007). A facut un
training in Relatii Publice in domeniul cultural la „The Kreisberg
Group”, New York – agentie de presa si relatii publice (2006-2007).
A fost asistent cultural la Institutul Francez din Bucuresti
(2001-2004).

Durata curs: 6 ateliere
Frecventa: saptaminal
Cost curs: 180 ron – adulti/135 ron – elevi, studenti
Loc desfasurare: Fundatie
Data: 8 octombrie, 18:30

Inscrieri la [email protected]

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolul
principal
, episodul zilei din maratonul Descopera Secretele
Mafiei.

CITESTE SI:

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
NASA bate în retragere! Aducerea mostrelor de pe Marte costă prea mult
NASA bate în retragere! Aducerea mostrelor de pe Marte costă prea mult
Un joc video popular din anii ’80 a inspirat o invenție surprinzătoare
Un joc video popular din anii ’80 a inspirat o invenție surprinzătoare
O nouă specie de furnică, numită după Lord Voldemort din seria Harry Potter
O nouă specie de furnică, numită după Lord Voldemort din seria Harry Potter
Alexander Fleming, inventatorul penicilinei. „Penicilina a zăcut pe un raft timp de zece ani, în timp ce eu am fost numit șarlatan”
Alexander Fleming, inventatorul penicilinei. „Penicilina a zăcut pe un raft timp de zece ani, în timp ce eu am fost numit ...
Iată cele mai căutate trăsături la un partener, potrivit științei
Iată cele mai căutate trăsături la un partener, potrivit științei
Tipul de personalitate prezice cine este sau nu fericit, dar și cine este într-o relație
Tipul de personalitate prezice cine este sau nu fericit, dar și cine este într-o relație
Test de cultură generală. Cine a calculat viteza luminii?
Test de cultură generală. Cine a calculat viteza luminii?
A fost descoperită cea mai masivă gaură neagră stelară din galaxie
A fost descoperită cea mai masivă gaură neagră stelară din galaxie
Președintele Franței a spus că „există un plan B și C” pentru Jocurile Olimpice
Președintele Franței a spus că „există un plan B și C” pentru Jocurile Olimpice
Ziua în care a fost creat unul dintre cele mai puternice droguri psihedelice: „Într-o stare ca de vis, am perceput imagini fantastice”
Ziua în care a fost creat unul dintre cele mai puternice droguri psihedelice: „Într-o stare ca de vis, am perceput imagini ...
Guvernul Greciei vrea să ofere tururi private de 5.000 de euro la Acropole
Guvernul Greciei vrea să ofere tururi private de 5.000 de euro la Acropole
Prietenia neașteptată dintre o coțofană și un câine a stârnit o amplă dezbatere în Australia
Prietenia neașteptată dintre o coțofană și un câine a stârnit o amplă dezbatere în Australia
Maratonistul Marius Kimutai a primit interdicție de trei ani pentru dopaj
Maratonistul Marius Kimutai a primit interdicție de trei ani pentru dopaj
Al patrulea eveniment global de albire a coralilor din ultimii 30 de ani
Al patrulea eveniment global de albire a coralilor din ultimii 30 de ani
Coliziunile dintre stele lasă în urmă supraviețuitori ciudați, au descoperit astronomii
Coliziunile dintre stele lasă în urmă supraviețuitori ciudați, au descoperit astronomii
Creaturi nemaivăzute, descoperite în apele din jurul Insulei Paștelui
Creaturi nemaivăzute, descoperite în apele din jurul Insulei Paștelui
Care au fost cei mai buni prieteni ai omului înaintea câinilor?
Care au fost cei mai buni prieteni ai omului înaintea câinilor?
Care sunt trăsăturile de personalitate ce cresc riscul de depresie?
Care sunt trăsăturile de personalitate ce cresc riscul de depresie?