Prima pagină D:News

Mercur, in lumina reflectoarelor

10.02.2009 | ● Vizualizări: 121
Mercur, in lumina reflectoarelor     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Sonda spatiala Messenger, aflata deja intr-o lunga misiune in jurul plantei Mercur, trimite noi vesti catre Pamant. Sonda, care zboara destul de aproape de suprafata arida a planetei, are misiunea de a capta imagini si de a culege cat mai multe date despre prima planeta de la Soare.

Camera cu obiectiv wide a surprins imaginea unui nou bazin,nestiut pana in prezent. Cu un diametru de aproximativ 257 dekilometri, aceasta formatiune geologica are structura unui ineldublu. Benzile concentrice cauzate de catre fortele care modificasuprafata sunt vizibile in bazin si reprezinta o descoperirerara.

Craterele de eroziune, care sunt in realitate depresiuni in formade arc, au fost de asemenea surprinse de catre Messenger. Spredeosebire de cele care se formeaza in urma unui impact, craterelede eroziune au forme adesea neregulate si nu prezinta urme decurgeri de lava.

Mercur este o planeta a extremelor. Are cea mai batrana suprafatageologica din Sistemul Solar si este, in acelasi timp, si cea maifierbinte planeta, cu variatii puternice de temperatura, de la -183grade pana la 427 grade Celsius. Este si cea mai densa, iarcercetatorii cred ca doua treimi din totalul planetei sunt formatedintr-o compozitie fier-metal. Ca si Pamantul, are un camp magneticintern, camp care lipseste in cazul planetelor Marte si Venus.Mercur este cea mai putin explorata planeta din Sistemul Solar,insa situatia este pe cale sa se schimbe.