Prima pagină D:News

Particule luminoase stranii la marginea sistemului solar

10.19.2009 | ● Vizualizări: 482
Particule luminoase stranii la marginea sistemului solar     sistem solar, Nasa, Terra, particule luminoase + zoom

Au fost fotografiate de satelitul IBEX de la NASA, construit si lansat pe orbita pentru a stabili limitele sistemului nostru.

Prima harta cereasca dezvoltata de sonda Interstellar BoundaryExplorer (IBEX) de la NASA a pus in evidenta interactiunisurprinzatoare intre sistemul nostru solar si spatiul interstelar."Rezultatele IBEX sunt cu adevarat interesante intrucat emisiile nuseamana cu niciuna dintre teoriile sau modelele actuale ale acesteiregiuni, niciodata observate pana acum", a comentat David J.McComas, principal investigator la IBEX si cercetator in cadrulSpace Science and Engineering Division de la Southwest ResearchInstitute.

Potrivit lui McComas, cercetatorii s-ar fi asteptat sa vadavariatii mici si progresive la granita cu spatiul interstelar, pe odistanta de circa 16 mld de kilometri. In schimb, IBEX a revelat o"fasie" foarte ingusta, de 2-3 ori mai stralucitoare decat oricealt obiect observabil pe cer.