Prima pagină D:News

Bisturiul care detecteaza cancerul

10.21.2009 | ● Vizualizări: 165
Bisturiul care detecteaza cancerul     medicina, chirurgie, operatie, bisturiu, cancer, spectrometru + zoom

Chirurgii vor putea indeparta mai eficient tumorile cu ajutorul unui bisturiu hi-tech, care depisteaza prezenta celulelor canceroase.

Chirurgia reprezinta, de multe ori, o parte importanta atratamentului tumorilor maligne, dar chirugilor le este foarte greusa stie daca au indepartat intr-adevar toate celulele canceroasedin corp. De obicei, ei iau masuri de siguranta taind cativacentimetri in plus de tesut, in jurul tumorii.

Insa bisturiul inventat de cercetatorii de la UniversitateaJustus-Liebig din Germania este un instrument revolutionar, cuajutorul caruia poate fi detectata direct prezenta celulelortumorale, chiar in cursul operatiei, astfel incat chirurgul poate"curata" cu mai mare precizie tesuturile.

Instrumentul este alcatuit dintr-un bisturiu electric, legat deun spectrometru de masa.

Asa-numitul "fum chirurgical", degajat atunci cand chirurgiitaie sau cauterizeaza tesuturi cu instrumente incinse, esteanalizat cu ajutorul spectrometrului, care identifica diferitemolecule pe baza densitatii si a sarcinii lor electrice.

Compozitia chimica a tesutului canceros fiind diferita de cea atesuturilor sanatoase, analiza spectrometrica arata daca portiuneaatinsa de bisturiu contine sau nu celule maligne. Rezultatulanalizei poate fi vizualizat permanent sub forma unei "harti" acorpului, astfel incat chirurgul sa poata urmari progreseleoperatiei de indepartare a tumorii.