Prima pagină D:News

Fiinta umana inca mai evolueaza

10.22.2009 | ● Vizualizări: 277
Fiinta umana inca mai evolueaza      evolutie, fiinta umana, sanatate, selectie naturala + zoom
Galerie foto (1)

La om, evolutia se produce in continuare aproximativ in acelasi ritm in care survine si la alte organisme vii. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Stephen Stearns si colaboratorii lui de la Universitatea Yale.

Potrivit lui Stearns, desi este raspandita ideea ca selectianaturala nu ar mai opera asupra omului intrucat medicina a reusitsa reduca semnificativ rata mortalitatii, rezultatele studiului auaratat ca omul inca mai evolueaza, iar selectia naturala este incaactiva.

Servindu-se de datele stranse in cadrul Framingham Heart Study - unproiect lansat de National Heart, Lung, and Blood Institute si deUniversitatea Boston in 1948, aflat inca in derulare -,cercetatorii au analizat diferite trasaturi semnificative pentrusanatatea umana la peste 2.000 de femei, masurandu-le ulteriorefectele avute asupra numarului de copii pe care acestea i-au avutpe parcursul vietii.
In acest mod, oamenii de stiinta au putut estima forta selectiei,facand previziuni pe termen scurt asupra modului in care asemeneatrasaturi ar putea evolua in viitor.

"Evolutia aflata in act la femeile analizate in cadrul studiuluiFramingham se aliniaza ratelor medii ale evolutiei masurate si laalte animale si plante", a explicat Stearns, precizand ca fiinteleumane nu sunt deloc mai "speciale" din punctul de vedere al vitezeicu care evolueaza, ci se inscriu in medie.