Prima pagină D:News

Fiinta umana inca mai evolueaza

Redactia Descopera.ro | 10.22.2009 | ● Vizualizări: 274
Fiinta umana inca mai evolueaza      evolutie, fiinta umana, sanatate, selectie naturala + zoom
Galerie foto (1)

La om, evolutia se produce in continuare aproximativ in acelasi ritm in care survine si la alte organisme vii. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Stephen Stearns si colaboratorii lui de la Universitatea Yale.

Potrivit lui Stearns, desi este raspandita ideea ca selectia naturala nu ar mai opera asupra omului intrucat medicina a reusit sa reduca semnificativ rata mortalitatii, rezultatele studiului au aratat ca omul inca mai evolueaza, iar selectia naturala este inca activa.

Servindu-se de datele stranse in cadrul Framingham Heart Study - un proiect lansat de National Heart, Lung, and Blood Institute si de Universitatea Boston in 1948, aflat inca in derulare -, cercetatorii au analizat diferite trasaturi semnificative pentru sanatatea umana la peste 2.000 de femei, masurandu-le ulterior efectele avute asupra numarului de copii pe care acestea i-au avut pe parcursul vietii.
In acest mod, oamenii de stiinta au putut estima forta selectiei, facand previziuni pe termen scurt asupra modului in care asemenea trasaturi ar putea evolua in viitor.

"Evolutia aflata in act la femeile analizate in cadrul studiului Framingham se aliniaza ratelor medii ale evolutiei masurate si la alte animale si plante", a explicat Stearns, precizand ca fiintele umane nu sunt deloc mai "speciale" din punctul de vedere al vitezei cu care evolueaza, ci se inscriu in medie.