Prima pagină D:News

Cat de mare poate fi o gaura neagra? Raspuns corect: 50 de miliarde de sori

10.28.2009 | ● Vizualizări: 742
Cat de mare poate fi o gaura neagra? Raspuns corect: 50 de miliarde de sori     gaura neagra, univers, soare, masa + zoom

Cercetatorii au determinat masa celui mai mare obiect care poate exista in universul nostru. Castigatorul la aceasta categorie, fara drept de apel, este gaura neagra care poate dobandi masa a 50 de miliarde de sori.

In vreme ce, teoretic, nu exista o limita superioara a marimii unei gauri negre, avem informatii despre cat de mult s-au putut dezvolta pana in acest moment. Universul exista decat de o perioada finita de timp si chiar si cea mai "flamanda" gaura neagra poate absorbi materia neagra doar la anumite viteze. Cu cat gaura neagra este mai mare, cu atat mai mare devine campul gravitational, iar acest fapt este direct proportional cu imensa cantitate de radiatii pe care o emite.

Bazandu-se pe aceste informatii, cercetatorii din cadrul Centrului de Astrofizica Harvard-Smithsonian din Masachusetts in colaborare cu European Southern Observatory din Chile, au reusit sa calculeze limita superioara de masa pe care o poate atinge acest gigant al Universului: 50 de miliarde de sori, altfel spus, 100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 de kilograme, de trei ori marimea celei mai mari gauri negre cunoscute in prezent, OJ 287.

Sursa: Daily Galaxy