Prima pagină D:News

Cat de mare poate fi o gaura neagra? Raspuns corect: 50 de miliarde de sori

10.28.2009 | ● Vizualizări: 668
Cat de mare poate fi o gaura neagra? Raspuns corect: 50 de miliarde de sori     gaura neagra, univers, soare, masa + zoom

Cercetatorii au determinat masa celui mai mare obiect care poate exista in universul nostru. Castigatorul la aceasta categorie, fara drept de apel, este gaura neagra care poate dobandi masa a 50 de miliarde de sori.

In vreme ce, teoretic, nu exista o limita superioara a marimiiunei gauri negre, avem informatii despre cat de mult s-au pututdezvolta pana in acest moment. Universul exista decat de o perioadafinita de timp si chiar si cea mai "flamanda" gaura neagra poateabsorbi materia neagra doar la anumite viteze. Cu cat gaura neagraeste mai mare, cu atat mai mare devine campul gravitational, iaracest fapt este direct proportional cu imensa cantitate de radiatiipe care o emite.

Bazandu-se pe aceste informatii, cercetatorii din cadrul Centruluide Astrofizica Harvard-Smithsonian din Masachusetts in colaborarecu European Southern Observatory din Chile, au reusit sa calculezelimita superioara de masa pe care o poate atinge acest gigant alUniversului: 50 de miliarde de sori, altfel spus,100.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 dekilograme, de trei ori marimea celei mai mari gauri negre cunoscutein prezent, OJ 287.

Sursa: Daily Galaxy