Prima pagină D:News

Coaja de dovleac contine substante antimicrobiene

11.01.2009 | ● Vizualizări: 954
Coaja de dovleac contine substante antimicrobiene     medicina, medicament, ciuperca, dovleac, Candida, candidoza + zoom

Din ce in ce mai multe microorganisme patogene devin rezistente la tratament, astfel incat cercetatorii cauta in permanenta noi medicamente. Dovleacul – utilizat in medicina traditionala a multor culturi – contine, asa cum arata un studiu recent, substante capabile sa combata infectiile micotice.

O proteina extrasa din coaja dovleacului s-a dovedit a aveaefect inhibitor asupra cresterii celulelor de Candidaalbicans, o ciuperca microscopica existenta adesea si inorganismul uman, arata un studiu desfasurat sub egida SocietatiiAmericane de Chimie.

C. albicans poate produce infectii genitale, eruptiicutanate la sugari si alte probleme de sanatate.

Proteina extrasa din dovleac ar putea fi utilizata drepttratament natural in cazul candidozelor, dar si ca fungicid inagricultura, deoarece s-a dovedit capabila sa blocheze crestereaunor ciuperci microscopice care ataca plantele cutivate.