Prima pagină D:News

O pilula impotriva cancerului pulmonar

Redactia Descopera.ro | 11.12.2009 | ● Vizualizări: 154
O pilula impotriva cancerului pulmonar     cancer, plamani, tumora, chemioterapie, medicament + zoom

O echipa de crecetatori de la Imperial College din Londra a descoperit o substanta activa capabila sa blocheze dezvoltarea celulelor tumorale responsabile de cancerul pulmonar si in mod deosebit pe cele ale microcitomului pulmonar (carcinom cu celule mici).

Acest tip de tumora, foarte des intalnita, se raspandeste foarte rapid si este greu operabila; de obicei se intervine asupra ei cu chemioterapie, dar dupa rezultate incurajatoare intr-o prima faza, tumora se reproduce si devine imuna la tratamente.

Potrivit revistei Cancer Research, pilula dezvoltata de cercetatorii britanici ar ataca microcitomul impiedicandu-i extinderea si facand celulele bolnave sa se autodistruga. "Suntem foarte incantati de acesta descoperire avand in vedere ca, in mod normal, rata de supravietuire cu acest tip de cancer este foarte scazuta, iar progresele au fost si ele limitate in ultimii 30 de ani", a comentat profesorul Michael Seckl, seful echipei de cercetatori.

Pana in momentul de fata, experimentele facute pe soareci au demonstrat un procent al vindecarilor de 50%.

Sursa: Ansa