Prima pagină D:News

Pe vremea cand in Sahara misunau crocodilii…

Redactia Descopera.ro | 11.20.2009 | ● Vizualizări: 173
Pe vremea cand in Sahara misunau crocodilii…     zoologie, paleontologie, crocodil, fosila, reptila + zoom

In marele desert saharian au fost descoperite fosile ale stramosilor crocodililor actuali. Reptilele stravechi au trait acum 100 de milioane de ani, pe cand teritoriul ocupat azi de Sahara era o imensa campie fertila, acoperita de iarba si strabatuta de cursuri de apa.

Printre cele cinci specii fosile descoperite, se afla un crocodil lung de 6 metri, inzestrat cu trei randuri de colti.

Fosilele au fost descoperite in cursul mai multor expeditii, incepand din anul 2000.

Aceste reptile au trait pe uriasul continent sudic numit Gondwana, inainte ca acesta sa se rupa in bucati, despartindu-se in continentele aflate azi in emisfera sudica.

Crocodilii stravechi aveau, dupa afirmatiile paleontologilor Paul Sereno de la Universitatea din Chicago si Hans Larsson de la Universitatea McGill (SUA), o conformatie usor diferita de cea a rudelor lor actuale: picioarele erau asezate sub trunchi, nu lateral, astfel incat aceste animale se miscau mai degraba asemenea mamiferelor decat tarandu-se, asa cum fac crocodilii de azi.

Sursa: CBC