Prima pagină D:News

Fluturi in spatiu

Redactia Descopera.ro | 12.03.2009 | ● Vizualizări: 164
Fluturi in spatiu     spatiu, ISS, biologie, fluture + zoom
Galerie foto (1)

Unul dintre experimentele de biologie desfasurate pe Statia Spatiala Internationala se apropie de final: cativa fluturi au iesit din crisalide.

Experimentul urmareste observarea modului in care se desfasoara metamorfoza unor insecte in conditiile lipsei de gravitatie.

Musculitele de otet au reusit deja sa treaca de la stadiul de larve la cel de adult dar, in cazul fluturilor, este pentru prima oara cand e observata emergenta (iesirea fluturelui adult din invelisul crisalidei) in lipsa gravitatiei.

Fluturii au sosit la bordul Statiei Spatiale Internationale in urma cu cateva saptamani, sub forma unor omizi cu varsta de 6 zile si si-au petrecut celelate stadii larvare, precum si stadiul de crisalida, in spatiu, urmand sa traiasca aici si ca adulti, intr-un container special.

Experimentul a fost organizat, in cooperare, de Institutul National de Cercetari Spatiale Biomedicale, Universitatea din Colorado si Colegiul de Medicina Baylor, toate din SUA.

Oamenii de stiinta urmeaza sa compare dezvoltarea fluturilor "spatiali" cu cea a altor exemplare, din aceeasi specie, care s-au dezvoltat pe Pamant, in conditii normale.

Sursa: CBC