Prima pagină D:News

Atmosfera Terrei a venit din spatiu

Redactia Descopera.ro | 12.13.2009 | ● Vizualizări: 119
Atmosfera Terrei a venit din spatiu     stiinta, astronomie, atmosfera, Pamant, Terra, meteorit + zoom

Atmosfera si oceanele planetei noastre, datorita carora a fost posibila aparitia vietii, isi au originea in spatiul cosmic, cred oamenii de stiinta, pe baza unor studii recente.

Multa vreme s-a crezut ca atmosfera a luat nastere datorita gazelor formate - si ramase blocate - in interiorul planetei , sub scoarta terestra, si care au fost eliberate doar in urma unor eruptii vulcanice intense.

Dar cercetatorii de la Universitatea din Manchester, Marea Britanie, care au studiat gazele atmosferice cu tehnici extrem de performate, au constatat ca acestea poarta o "amprenta" chimica similara cea intalnita in meteoriti.

Pe baza acestor informatii, ei au emis o noua ipoteza asupra formarii atmosferei: curand dupa formarea planetei, nucleul Pamantului a fost inconjurat de un ocean de magma (roci topite). Bombardamentul meteoritic, in combinatie cu caldura intensa din miezul planetei, a dus la evaporarea rocilor, transformand materia topita in gaze, formandu-se astfel, in doar cateva milioane de ani, o atmosfera densa, care a inconjurat Pamantul.

Profesorul Chris Ballentine, care a condus studiul, a afirmat ca, in lumina acestor descoperiri, acele scene imaginare care reprezinta Pamantul primordial si care au, in fundal, vulcani uriasi aruncand coloane de gaze, nu reflecta realitatea.

Sursa: Telegraph Science