Prima pagină D:News

Cum “dresezi” o picatura de ulei, in scop nobil?

Redactia Descopera.ro | 01.18.2010 | ● Vizualizări: 132
Cum “dresezi” o picatura de ulei, in scop nobil?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii universitatii americane Northwestern au dezvoltat o metoda prin care au reusit sa le ofere unor picaturi de ulei capacitatea de a-si gasi drumul de iesire dintr-un labirint, cu acuratete impresionanta. Scopul lor? Transmiterea substantelor de combatere a cancerului, acolo unde este necesara actiunea lor, prin labirintul dificil de navigat al vaselor sanguine.

Oamenii de stiinta au construit labirinturi cu suprafata de 6,5 centimetri patrati, ale caror podele au fost tratate cu o solutie bazica de hidroxid de potasiu. O picatura de ulei mineral putin acid sau de diclorometan a fost amplasata la intrarea unui astfel de labirint, iar la iesire s-a aplicat o pelicula de gel de agaroza, scufundat in prealabil in acid hidrocloric. Acidul din gel s-a imbibat in fluidul din apropierea obiectivului labirintului, creand un mediu mai acid.

Solutia bazica interactioneaza cu picatura acida, propulsand-o catre capatul mai acid al labirintului. Aplicatia realistica a acestui experiment se bazeaza pe faptul ca celulele canceroase sunt mai acide decat restul corpului. Utilizand aceasta miscare dintre un mediu bazic inspre unul acid, metoda s-ar putea dovedi intocmai solutia livrarii medicamentelor cu mai mare precizie intr-o zona afectata de cancer.

Sursa: IO9