Prima pagină D:News

Hubble, masina timpului

Redactia Descopera.ro | 03.18.2010 | ● Vizualizări: 202
Hubble, masina timpului     hubble, univers, stea, galaxie + zoom
Galerie foto (1)

In urmatorii trei ani, telescopul Hubble isi va dedica o parte din timp unui proiect ce vizeaza obtinerea celor mai detaliate imagini ale Universului in primele faze ale istoriei lui.

Hubble Space Telescope (HST), care va implini in curand frumoasa varsta de 20 de ani (mai exact pe 24 aprilie), va fi utilizat de astronomi ca o veritabila "masina a timpului", pentru observarea stelelor si galaxiilor atat de indepartate incat lumina lor a avut nevoie de peste 10 miliarde de ani pentru a ajunge la noi.

Pentru a obtine aceasta imagine in detaliu a Universului asa cum era el la putina vreme dupa Big Bang, va fi utilizata o noua camera de filmat in infrarosu (WFC3), instalata recent pe telescop de astronautii de pe Shuttle. Decizia utilizarii WFC3, la ora actuala instrumentul cel mai puternic aflat la dispozitia astronomilor, in vederea observarii epocilor celor mai indepartate ale Cosmosului, se datoreaza faptului ca lumina galaxiilor atat de indepartate s-a deplasat in banda radiatiei infrarosii din cauza expansiunii Universului.

"Va fi ca si cum am privi gradinita galaxiilor. Universul are astazi 13,7 miliarde de ani: noi vom observa galaxiile care il populau de cand avea doar 500 milioane de ani pana cand avea circa 5 miliarde", a comentat Adriano Fontana, unul dintre astronomii din echipa internationala a proiectului.

Tag-uri: hubble | univers | stea | galaxie