Prima pagină D:News

Rosiile super-dulci. Nou succes al geneticii

Redactia Descopera.ro | 04.02.2010 | ● Vizualizări: 243
Rosiile super-dulci. Nou succes al geneticii     organisme modificate genetic, inginerie genetica, rosii + zoom

O echipa mixta de cercetatori britanici si americani a reusit sa creeze un nou sortiment de rosie cu un gust dulce-aromat accentuat, comparativ cu rosiile obisnuite. Iar surprizele legumelor “imbunatatite” nu se opresc aici, dupa cum anunta oamenii de stiinta.

Echipa de cercetatori este de parere ca succesul lor a deschis o noua era in privinta alimentatiei omului modern, deoarece epoca rosiilor aspectuoase (dar lipside gust si miros de pe rafturile supermarketurilor) se apropie de sfarsit. Noile rosii au fost create dintr-un soi de tomate descoperite de catre un cercetator indian. Cu toate acestea, multe voci condamna deja super-rosiile, deoarece la baza crearii lor sta blamata si controverstata tehnologie a organismelor modificate genetic.

"Nu ne pasa prea mult de cei care se opun legumelor modificate genetic. Descoperirea noastra are un impact deosebit asupra industriei mondiale a rosiilor si a ketch-up-ului, industrie unde se ruleaza anual miliarde de dolari. Echipa noastra s-a axat pe formula care vizeaza asa numita "hibridizare viguroasa" - procedeu prin care incrucisarea dintre doua plante sau animale genetic diferite, duce la aparitia hibrizilor cu calitati superioare. Spre exemplu, daca in lumea animala incrucisam o iapa cu un magar, va rezulta un catar, animal mai puternic, mai rezistent si cu o durata de viata mai mare decat a calului sau magarului", declara profesorul Zach Lippman din cadrul echipei de studiu.

Sursa: DailyMail