Prima pagină D:News

Albinele vad de cinci ori mai rapid decat oamenii

04.23.2010 | ● Vizualizări: 958
Albinele vad de cinci ori mai rapid decat oamenii     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Conform unui studiu desfasurat de cercetatorii Peter Skorupski si Lars Chittka, de la Universitatea din Londra, albinele percep vizual lumea cu o viteza de cinci ori mai mare decat noi, oamenii.

Aceasta abilitate le confera insectelor producatoare demiere cel mai iute simt oftalmic color dinlumea animalelor, permitandu-le sa navigheze cu usurinta printufele dese in cautarea hranei. Capacitatea de a vedea cu vitezamare este comuna in lumea insectelor cu zbor apid, trasatura carele ajuta sa scape de pradatori si sa se imperecheze cu parteneriilor in aer.

"Noi nu putem urmari cu usurinta o insecta aflata in zbor, insa elese pot urmari reciproc, gratie unui simt vizual foarte rapid.Viteza cu care o fiinta percepe imaginile depinde de rapiditatea cucare celulele detectoare de lumina din ochii ei pot captura cadreale lumii inconjuratoare si trimite catre creier", declara Skorupski.

Albinele au fost primele animale in cazul carora oamenii de stiintaau demonstrat simtul vizual color, iar de atunci s-a urmaritindeaproape felul in care se folosesc de el: zborul pe luminadigfuza si in zone neclare, recunoasterea formelor, cum ar fiintrarea in stup, dar mai ales identificarea florilor coloratepurtatoare de nectar. Experimentele au demonstrat ca albineleconsuma mai multa energie pentru a vedea cromatic, decat arconsuma in spectru vizual monocrom (alb-negru).

Sursa: Discoveryon