Prima pagină D:News

Redactia Descopera.ro | 04.23.2010 | ● Vizualizări: 94
Un studiu extrem de amplu va evalua efectul telefoanelor mobile asupra sanatatii     medicina, sanatate, telefon mobil, cancer, boala + zoom

Studiul COSMOS se va desfasura in Marea Britanie, Finlanda, Danemarca, Olanda si Suedia si va avea ca scop investigarea legaturii dintre starea de sanatate a oamenilor si utilizarea pe termen lung a telefonului celular.

Voluntarii care vor accepta sa participa la studiu vor fi de acord ca utilizarea telefoanelor lor mobile sa fie urmarita pe o perioada de 20-30 de ani.

Ei vor permite, de asemenea, accesul la fisele lor medicale si vor completa regulat chestionare cu intrebari legate de utilizarea telefoanelor fara fir si a altor dispozitive wireless si de stilul de viata (dieta, exercitii fizice).

Cercetatorii vor cauta posibilele conexiuni dintre folosirea telefonul mobil si aparitia unor maladii precum cancerul sau bolile neurodegenerative.

Studii anterioare aratasera ca utilizarea telefonului mobil nu ar avea efecte grave asupra sanatatii, dar fusese vorba despre cercetari pe termen scurt; or, anumite boli se dezvolta numai dupa expunerea la factori favorizanti timp de multi ani, astfel incat este imperios necesar un studiu de evaluare a efectelor utilizarii pe termen lung a telefoanelor celulare.

Sursa: Science NOW