Prima pagină D:News

Vulcanul goneste soimii polari

Redactia Descopera.ro | 05.17.2010 | ● Vizualizări: 252
Vulcanul goneste soimii polari     soimi, soimi polari, ornitologie, pasari, vulcan, cenusa vulcanica, natura, zoologie + zoom

Norii de cenusa vulcanica expulzati in atmosfera in urma repetatelor eruptii ale vulcanului Eyjafjallajokull, au dus in cele din urma la migrarea soimilor polari din Islanda spre Insulele Western, care apartin Scotiei.

Soimul polar (Falco rusticolus) poate atinge o anvergura de 1,6 m, fiind cea mai mare si mai puternica specie de soim din intreaga lume. Conform denumirii lor, soimii polari traiesc in zonele circumpolare de nord ale planetei noastre, cu deosebire in nordul Siberiei, Alaska, Canada, Scandinavia,Groenlanda si Islanda. De fapt, in Islanda traiesc cele mai mari populatii de soimi polari din Europa.

"Credem ca soimii au migrat din Islanda, speriati fiind de norul imens de cenusa vulcanica care-i impiedica sa vaneze. In mod normal, acesta specie de pasare de prada apare doar accidental in Scotia, in fiecare an fiind raportate doar 3-10 observatii de teren, exclusiv pe timp de iarna. Soimii s-au adaptat foarte bine la noile conditii de trai, in prezent vanand cu succes mai multe specii de gaste salbatice alungate de asemenea de eruptiile vulcanice", declara ornitologul britanic Martin Scott din cadrul RSPB's Western Isles.

Sursa: BBCNews

DESCOPERA LUMEA IN CARE TRAIESTI!