Prima pagină D:News

Egoismul se transmite pe linie materna

Redactia Descopera.ro | 09.06.2010 | ● Vizualizări: 177
Egoismul se transmite pe linie materna     egoism, gene, comportament, mutatie + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii de la Universitatea Oxford si Universitatea Tennessee din Knoxville, au examinat impactul avut asupra comportamentului a acelor gene care, prin intermediul unui proces cunoscut sub numele de “imprinting” genomic, “stiu” de unde provin, de la mama sau de la tata, si actioneaza in consecinta.

Potrivit cercetatorilor, avand in vedere ca de-a lungul istoriei femeile au schimbat clanurile sau gruparile familiale mai des decat barbatii, prin urmare aveau mai putine relatii de rudenie cu oamenii din jurul lor, genele materne intra in conflict cu cele paterne asupra modului in care trebuie sa ne comportam: genele paterne au tendinta de a stimula comportamente altruiste, in timp ce genele materne ne-ar influenta in directia unui comportament mai egoist.

"Faptul ca femeile s-au deplasat mai mult decat barbatii, cum pare a fi fost cazul stramosilor nostri, implica si ca suntem mai legati de cei din jurul nostru pe linie paterna decat pe cea materna", a comentat Andy Gardner, unul dintre autorii studiului. Mutatii la nivelul acestor gene au fost anterior asociate unor dereglari de crestere in copilarie si unor posibile boli neurologice. Studiul a mai scos la iveala si ca aceste dereglari neuropsihologice ar putea sa fi evoluat din mutatii care favorizeaza exprimarea genelor paterne.

Tag-uri: egoism | gene | comportament | mutatie