Prima pagină D:News

Evolutia a fost surprinsa in direct

Redactia Descopera.ro | 09.06.2010 | ● Vizualizări: 242
Evolutia a fost surprinsa in direct     evolutie, soparla, australia, nastere, ou + zoom
Galerie foto (1)

Oamenii de stinta australieni au reusit sa surprinda procesul evolutiei in plina actiune, si asta dupa ce o specie de soparla de la Antipozi a renuntat la a mai depunde oua pentru a da nastere unui pui vii. In fapt, exemplarele acestei specii depun oua in zona de coasta a Australiei, mai precis in New South Wales, in timp ce in munti, reprezentantii aceleasi specii dau nastere puilor vii.

"Studiind diferentele dintre cele doua populatii de reptile realizezi ca este evident faptul ca se afla in stadii diferite de evolutie. Fascinant este ca acum putem pune laolalta toate piesele acelui puzzle care inseamna trecerea de la depunerea oualelor la nasterea puilor", sustine James Stewart, unul dintre coautorii studiului.

Mai mult, cercetatorii sustin ca una din cinci specii de serpi sau soparle a trecut prin acelasi proces evolutiv in trecut, numarul acestora ajungand la peste 100 in ziua de azi.

"Practic, nutrientii care se gaseau in ou sunt transformati in nutrienti care sunt incorporati in embrion. Este prima faza evolutiva in aparitia placentei. Eram convinsi ca este vorba de un proces evolutiv complex, dar iata ca evolutia poate fi mai simpla decat ne-am imaginat", afirma acelasi James Stewart.

Sursa: DailyMail