Prima pagină D:News

Medicii vor “impusca” raceala cu... gloante de argint

Redactia Descopera.ro | 10.19.2010 | ● Vizualizări: 193
Medicii vor “impusca” raceala cu... gloante de argint     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Un “glonte din argint” impotriva gripei comune dar si a altor boli este pe cale sa fie dezvoltat de cercetatori. Testele au demonstrat ca inarmarea bacteriilor cu infime cantitati de argint le potenteaza in combaterea virusurilor.

Norovirusul, un microb ce provoaca stari rele precum voma incontrolabila, si care este mult mai infectios decat salmonela, devine incapabil de manifestare dupa ce intalneste o bacterie impregnata cu argint.

Cercetatorii sunt de parere ca aceeasi tehnica ar putea fi intrebuinata si pentru neutralizarea altor virusuri, inclusiv aceia care se fac vinovati de gripa si raceala. Profesorul belgian Willy Verstraete a descoperit o metoda de a "inseua" bacterii inofensive, adesea inalnite in iaurturile probiotice, cu nanoparticule de argint mai subtiri decat firul de par uman.

Pulverizata in nas sau frecata pe maini, bacteria arginatata impiedica orice virus care ii iese in cale sa infecteze vreo celula. Si, cum virusurile sunt conditionate sa penetreze mecanismul interior al unei celule pentru a trai si a se inmulti, imposibilitatea acestei misiuni le determina decesul.

Raceala comuna isi face loc in randul absolut tuturor grupelor de varsta, iar numarul urias de virusuri diferite din spatele simptomelor a facut ca un remediu sa nu poate fi inca descoperit. Poate "gloantele de argint" vor furniza raspunsul.

Sursa: Dailymail