Prima pagină D:News

Plantele care reflecta lumina solara, salvarea Terrei

Redactia Descopera.ro | 11.08.2010 | ● Vizualizări: 303
Plantele care reflecta lumina solara, salvarea Terrei      refletie, caldura, incalzire globala, agricultura + zoom

Cultivarea plantelor care reflecta lumina solara poate ajuta la incetinirea procesului de incalzire globala, si chiar la oprirea acestuia, se arata intr-un studiu al cercetatorilor de la Universitatea din Bristol. Astfel de culturi, raspandite in America de Nord si Europa, vor trimite inapoi in spatiu caldura primita de la Soare, ceea ce poate insemna reducerea temperaturilor globale cu peste un procent.

"Studiul nostru privitor la reflectivitatea planetelor este inca intr-o faza incipienta, dar rezultatele obtinute pana in prezent sunt incurajatoare. Este evident ca alegand anumite tipuri de plante pe care sa le cultivam, putem reduce temperaturile globale. Nu va ganditi ca am adus in discutie ceva nemaivazut. In fapt, conceputl reflectiei luminii solare este folosit inca din cele mai vechi timpuri de catre oameni. De aceea, casele erau vopsite in culori care sa respinga caldura si care sa le pastreze racoroase", declara Joy Singarayer, unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

O simulare computerizata a procesului a aratat ca o crestere de numai 20% in randul culturilor care reflecta caldura solara poate determina o racire a verilor cu cel putin un procent.

Sursa: DailyMail