Prima pagină D:News

Ofensiva impotriva cancerului continua: o noua abordare

Redactia Descopera.ro | 11.12.2010 | ● Vizualizări: 94
Noua frontiera a terapiilor oncologice      ADN, cancer, oncologie, chimioterapie + zoom
Galerie foto (1)

Suprimarea capacitatii celulelor canceroase de a replica ADN-ul deteriorat ar putea amplifica in mod semnificativ eficacitatea medicamentelor utilizate in chimioterapii, cum este Cisplatinul, de exemplu. Descoperirea a fost facuta de un grup de biologi de la MIT, Statele Unite.

Potrivit articolului pe aceasta tema aparut in revista "Proceedings of the National Academy of Sciences", in doua studii pe soareci, cercetatorii au observat ca reducerea eficientei unui sistem specific utilizat de celulele canceroase pentru tolerarea daunelor ADN-ului nu numai ca prelungeste supravietuirea, dar previne si capacitatea tumorei de a dezvolta o rezistenta la chimioterapie, reducand probabilitatea metastazelor.

Multe asemenea medicamente actioneaza distrugand ADN-ul celulelor bolnave, impiedicand duplicarea ADN-ului inainte de diviziunea celulara; cu toate acestea, celulele canceroase se servesc de anumite enzime (denumite ADN-polimeraze), pentru a reusi sa copieze chiar si acest ADN deteriorat, evitand ca cel nou sa prezinte lacune in secventa normala de baze. In noile studii, cercetatorii s-au concentrat asupra a doua proteine, Rev3 si Rev1, si pentru a reduce nivelurile acestora au recurs la tehnica interferentei ARN, care permite blocarea exprimarii genelor care le codifica.

Ca urmare a descoperirii facute de cercetatorii americani, inhibarea acestui tip de ADN-polimeraze ar putea in viitor sa fie utilizata in terapia unor forme de cancer care s-au dovedit rezistente la tratamentele conventionale.