Prima pagină D:News

O maimuta paralizata a fost vindecata cu celule stem

Redactia Descopera.ro | 12.09.2010 | ● Vizualizări: 395
O maimuta paralizata a fost vindecata cu celule stem     macac, celule stem, paralizie, gene + zoom
Galerie foto (1)

Un grup de cercetatori japonezi a anuntat ca a utilizat celule stem pentru a trata o micuta maimuta, ramasa paralizata in urma unei leziuni a maduvei spinarii, iar “pacienta” si-a recuperat partial mobilitatea.

"Este primul caz din lume a unei primate de mici dimensiuni vindecata cu celule stem de o leziune a maduvei spinarii", a comentat profesorul Hdeyuki Okano de la Keio University din Tokyo.

Cercetatorii condusi de Okano, care anterior au ajutat si un soarece sa-si recupereze mobilitatea printr-un tratament asemanator, i-au injectat asa-numitele "celule stem pluripotente induse" (IPS) unui macac paralizat. Oamenii de stiinta au inserat patru tipuri de gene in interiorul unor celule ale pielii umane pentru a crea celulele stem utilizate; injectarea a fost facuta la noua zile dupa accident, momentul considerat a fi cel mai potrivit, iar maimutica a inceput sa-si miste membrele dupa circa 2-3 saptamani de la interventie.

In opinia lui Okada, experimentul deschide calea punerii la punct a unei tehnici utilizabile si pe fiintele umane.

Sursa: AGI