Prima pagină D:News

Coralii migrează spre poli

01.25.2011 | ● Vizualizări: 214
Coralii migreaza spre poli     ecologie, coral, recif, migratie, schimbare climatica + zoom
Galerie foto (1)

Recifele de corali se deplasează spre latitudinile mai mari ale planetei – cel mai probabil datorită încălzirii globale, care determină creşterea temperaturilor apelor oceanului.

Cercetătorii japonezi de la Center for Global Environmental Research, din Tsukuba, au studiat 9 specii de corali din apele Japoniei, constatând ca patru dintre specii şi-au extins arealul spre nord, unele cu o viteză uimitoare.

Ajutată de curenţii oceanici, una dintre specii înaintează cu 14 kilometri pe an.

Migraţii asemănătoare au fost observate la câteva specii de corali din Florida, SUA, care s-au deplasat spre nord, şi la pesti de recif din Australia, care şi-au extins arealul spre sud.

În opinia cercetătorilor, fenomenul face parte din modul extrem de complex în care coralii reacţioneaza la schimbările climatice.

Alte reacţii constatate sunt decolorarea recifelor (coralii elimină algele cu care trăiesc în simbioză şi care le dau culorile vii caracteristice) şi fragilizarea scheletului calcaros al coralilor, dizolvat de apa oceanului, care devine mai acidă datorită captării de cantităţi mai mari de dioxid de carbon din atmosferă.

În aceste condiţii, migrarea recifelor spre polii planetei, deşi reflectă adaptarea coralilor la schimbările climatice, este mai degrabă o veste proastă.

Sursa: Nature