Prima pagină D:News

Copiii plinuţi care fac sport gândesc mai bine

Redactia Descopera.ro | 02.11.2011 | ● Vizualizări: 313
Copiii plinuţi care fac sport gândesc mai bine     supraponderabilitate, obezitate, activitate fizica, sport, cognitiv, matematica + zoom

Un studiu realizat de cercetători de la Georgia Health Sciences University arată că exerciţiul fizic regulat permite copiiilor supraponderali să gândească mai bine şi să aibă rezultate mai bune la matematică.

Studiul a avut loc asupra a 171 de copii supraponderali, cu vârste între 7 şi 11 ani. Toţi erau sedentari la începutul studiului. Pentru a verifica progresul lor, copiilor le-a fost administrat un test care măsoară abilităţi precum planificarea, cât şi competenţa în matematică şi citire. De asemenea, tomografiile cu rezonanţă magnetică au relevat o activitate sporită în zona cortexului prefrontal, zonă asociată cu gândirea complexă şi cu luarea deciziilor.

Cu cât au exersat mai mult, cu atât a fost mai mare creşterea înregistrată de teste. Cei ce au făcut 40 de minute de exerciţiu fizic pe zi, timp de 3 luni, au înregistrat o creştere de 3.8 puncte în testele de inteligenţă. Cei care au exersat 20 de minute au înregistrat creşteri, dar mai mici. De asemenea, s-au înregistrat progrese mari în ceea ce priveşte competenţa în domeniul matematicii, deşi copiilor nu le-au fost administrate lecţii în acest domeniu.

"Sperăm că aceste rezultate să conducă la restabilirea activităţii fizice ca instrument important pe care şcolile îl pot folosi pentru a menţine copiii într-o stare fizică şi mentală bună. Pentru a-i ajuta pe copii să-şi atingă potenţialul, este nevoie să fie activi" , a declarat unul dintre cercetători.
Sursa: Eurekalert