Home » D:News » America şi Eurasia se vor uni la Polul Nord (VIDEO)

America şi Eurasia se vor uni la Polul Nord (VIDEO)

Publicat: 09.02.2012
Pe baza analizelor şi simulărilor pe calculator, cercetătorii din cadrul Universităţii Yale estimează că cele două mari continente se vor uni în cele din urmă, în zona unde astăzi este situat Polul Nord. „Grandiosul eveniment” geologic se va produce probabil peste 50-200 milioane ani.

Scoarţa terestră este într-o continuă mişcare, dinamica sa fiind puternic influenţată de activitatea plăcilor tectonice. Acest fenomen geologic a dat naştere dorsalei atlantice, pe care s-a format Islanda.

Geologii cred că, peste milioane de ani, aceste plăci tectonice aflate în mişcare vor duce în cele din urmă la unirea tuturor continentelor.

Fenomenul a creat, în trecutul îndepărtat al planetei, mai multe supercontinente precum Nuna, format acum 1, 8 miliarde ani; Rodinia, cu o vechime aproximativă de 1 miliard ani, şi cel mai recent, celebrul Pangeea, un supercontinent existent în urmă cu 300 milioane ani.

Noul supercontinent al viitorului a fost botezat deja de geologi cu numele de Amasia şi se va forma prin contopirea continentului asiatic cu cele americane. Modelul estimativ calculat de geologii americani susţine că Africa şi Australia se vor uni şi ele în cele din urmă cu Amasia, doar Antarctica rămânând izolată şi pe viitor.

Predicţia oamenilor de ştiinţă se bazează în principal pe analizarea detaliată a informaţiilor legate de de orientarea magnetică a rocilor de pe Terra.

„Rocile vechi s-au format fie prin răcirea lavei, fie prin solidificarea straturilor de sedimente. După aceste momente, rocile au rămas într-o orientare magnetică specifică momentulului respectiv, care indică foarte precis latitudinea. Am descoperit astfel că, după ce fiecare supercontinent s-a format, acesta a suferit o serie de rotaţii înapoi-înainte, faţă de axa stabilă a Ecuatorului. Astfel am descoperit că fiecare supercontinent succesiv, fie el Nuna, Rodinia sau Pangeea, s-a format orientat fiind la 90 de grade faţă de predecesorul său. Studiile ulterioare au demonstrat de asemenea că supercontinentele s-au format în aceleaşi părţi ale globului sau în părţi alternative ale planetei”, declară Ross Mitchell, geolog din cadrul Universităţii Yale.