Home » D:News » Pentru un biodiesel si mai bio

Pentru un biodiesel si mai bio

Publicat: 02.07.2007
In Statele Unite, productia de motorina bio (biodiesel) a atins o maxima istorica, iar un grup de cercetatori de la Rice University a gasit o metoda convenabila pentru a face bani si din principalul deseu al acesteia, glicerina.

La fiecare 10 kg de biodiesel se produce 1 kg de glicerina, dar a obtine un profit doar din glicerina nu reprezinta un obiectiv facil.

Daca anterior multi cercetatori au incercat sa mearga pe calea chimica traditionala, incercand reactii de cataliza in masura sa rupa molecula in alti compusi, de aceasta data cercetatorii de la Rice s-au concentrat asupra conversiei biologice.

Dupa cum au explicat oamenii de stiinta, un numar restrans de microorganisme sunt capabile sa digere glicerina in conditii anaerobe, dar printre acestea se numara si o tulpina bacterica foarte comuna precum Escherichia coli, care in decursul acestui proces produce etanol.

Cercetatorii au identificat procesele metabolice si conditiile care-i permit bacteriei E. coli sa realizeze conversia chimica in mod foarte eficient, costurile operative fiind estimate a fi inferioare cu 40% celor implicate de producerea etanolului direct din porumb.