Home » D:News » Vaccin impotriva unui parazit mortal

Vaccin impotriva unui parazit mortal

Publicat: 03.08.2007
Cercetatorii canadieni au declarat ca au descoperit un vaccin impotriva unui parazit care provoaca moartea a circa 100.000 de persoane pe an, transmite AFP. Vaccinul impotriva Entamoeba histolytica, microorganism care poate reprezenta un pericol mortal pentru om, este o premiera mondiala, potrivit lui Kris Chadee, microbiolog si membru al echipei de cercetatori de la Universitatea din Calgary, care a dezvoltat noul tratament.

La ora actuala, "nu exista nici un vaccin impotriva parazitilor. Este primul vaccin preventiv testat pe animale", a spus Chadee.|

Vaccinul, care este administrat pe cale nazala, a fost testat pe animale expuse la parazit. Niciunul dintre animalele vaccinate nu a fost infectat, in timp ce acelea care nu au primit tratamentul au dezvoltat abcese.

Vaccinul este inca testat pe primate, inainte de a fi incepute testele pe oameni.

Amiba este raspandita mai ales in Mexic, Bangladesh, India, Africa sub-sahariana si la periferiile localitatilor din majoritatea tarilor in dezvoltare.

Amiba se propaga prin intermediul apei, hranei sau al ustensilelor contaminate si afecteaza circa 10% din populatia mondiala, in special copiii si persoanele care sufera de deficiente imunitare.

Daca infectia nu este tratata la timp, provoaca diaree, deshidratare si, in unele cazuri, abcese la nivelul ficatului. (MEDIAFAX)