Home » D:News » Ovule din celule stem: cel mai eficient tratament de fertilitate?

Ovule din celule stem: cel mai eficient tratament de fertilitate?

02.27.2012
Ovule din celule stem: cel mai eficient tratament de fertilitate?
Cercetătorii americani estimează că nu va mai dura mult până când se vor putea crea ovule din celule stem umane, iar cazurile de infertilitate feminină vor fi rezolvate prin această metodă. Cel puţin experimentele de laborator pe şoareci au fost încununate de succes.

Cercetătorii din cadrul Massachusetts General Hospital susţin că este posibil să se recolteze celule stem de la femeile mature sexual, celule din care se pot forma ovule în condiţii de laborator.

Pe baza experimentelor realizate pe şoareci, cercetătorii americani infirmă vechea teorie conform căreia femeile se nasc cu un număr finit, prestabilit , de ovule.

Echipa condusă de dr. Jonathan Tilly, cercetător principal în cadrul Massachusetts General Hospital, a reuşit să descopere şi să izoleze celulele stem responsabile de producerea ovulelor. Descoperirile au avut loc în urma identificării proteinei DDX4, prezentă pe suprafaţa celulelor stem.

Cultivate în condiţii de laborator, celulele stem au generat oocite, adică ovule imature care aveau aspectul şi proprietăţile oocitelor normale generate de ovare. În prezenţa ţesutului ovarian, oocitele s-au maturizat, dând naştere unor ovule care au putut fi fecundate pentru a produce embrioni.

Cu toate acestea, la ora actuală există restricţii de ordin moral şi legal asupra cercetării pe ovulele umane. Din acest motiv, nu au fost efectuate încă experimente pe ovule umane, toate experimentele în cauză fiind efectuate pe ovule de şoareci.

„Obiectivul principal al cercetărilor noastre a fost acela de a demonstra că oocitele produse de celule stem există cu adevărat în ovarele femeilor pe parcursul vieţii lor reproducătoare. Această descoperire, coroborată cu testele de succes efectuate pe şoareci, deschide o nouă epocă pentru dezvoltarea tehnologiilor necesare pentru eradicarea infertilităţii la femei” , declară dr. Jonathan Tilly.