Home » D:News » Arheologii au făcut o descoperire ce ar putea schimba complet istoria omenirii

Arheologii au făcut o descoperire ce ar putea schimba complet istoria omenirii

Autor: Marius Comper 03.15.2012
Arheologii au făcut o descoperire extraordinară în Asia de Est, obţinând dovezi ce indică existenţa unei noi specii umane, ce ar putea schimba tot ceea ce se credea până acum despre modul în care s-au răspândit oamenii pe Terra.

O echipă de cercetători a publicat un nou studiu asupra unor specimene umane descoperite în 1989 în Maludong (Peştera Cerbului), în regiunea chineză Yunnan, şi a unui schelet parţial găsit în 1979 în Longlin, în regiunea Gungxi din China. Oasele descoperite reprezintă un amestec între structura corporală antică şi cea modernă, printre fosile existând inclusiv un lob frontal tipic oamenilor de astăzi. „Specimenele descoperite sunt unice din punct de vedere anatomic, deosebindu-se de toate celelalte specii din istoria evolutivă a omului”, au explicat oamenii de ştiinţă.

„Aceste fosile noi ar putea aparţine unei specii necunoscute până acum, una care a supravieţuit până la finalul Erei Glaciare, acum 11.000 de ani”, afirmă profesorul Darren Curnoe de la Universitatea New South Wales, co-autor al studiului. „O altă posibilitate este că aceste rămăşiţe provin de la o migraţie foarte timpurie, şi neştiută până acum, a omului modern din Africa”, a adăugat profesorul.

Temporar, membrii acestei potenţiale specii noi umane au primit denumirea de „oamenii peşterii cerbului”, după resturile animale cele mai răspândite în peşterile unde au fost descoperiţi de arheologi.

În prezent, oamenii de ştiinţă analizează oasele pentru a descoperi dacă este posibil să se extragă ADN-ul din rămăşiţe, pentru a se clarifica care este relaţia dintre această specie şi omul modern. Cercetătorii vor să afle dacă este vorba despre o nouă ramură pe arborele genealogic al Homo Sapiens sau dacă rămăşiţele sunt rezultatul unei încrucişări între omul modern şi o specie mai veche.

Până acum, niciuna dintre fosilele descoperite pe teritoriul continental al Asiei de Est ce erau mai noi de 100.000 de ani nu aparţineau altei specii decât Homo sapiens. Dacă noile descoperiri aparţin unei specii diferite, acest lucru ar însemna că teoria actuală, conform căreia Asia era un teritoriu virgin atunci când Homo sapiens a ajuns aici, nu ar mai fi valabilă. De asemenea, descoperirea ar juca un rol important în controversa „piticilor din Flores”.

„Descoperirea oamenilor din Peştera Cerbului Roşu deschide un nou capitol în istoria evoluţionară a omenirii – capitolul asiatic – fiind vorba despre o poveste ce abia acum începe să fie detaliată”, a concluzionat profesorul Curnoe.

Surse: The Register, CBS News