Prima pagină D:News

Excrementele de panda, secretul celui mai scump ceai din lume

03.19.2012 | ● Vizualizări: 744

Ursul panda, considerat în China o veritabilă comoară naţională, va deveni şi mai preţios, în urma unui plan ingenios al unui antreprenor chinez. An Yanshi, un om de afaceri din sud-vestul Chinei, intenţionează să folosească excrementele de panda pentru a concepe cea mai scumpă delicatesă din lumea ceaiului.

 

Yanshi creşte ceai verde în regiunea Ya'an din provincia Sichuan, folosind tone de excrement provenite de la urşii panda crescuţi în apropiere. Antreprenorul intenţionează să vândă ceaiul organic rezultat cu peste 200 de dolari ceaşca.

Ineditul ceai va fi vândut în pungi de 50 de grame, costul fiind de 22.000 de yuani (echivalentul a 3.500 de dolari americani), devenind astfel cel mai costisitor ceai din lume. Pentru a obţine o ceaşcă din preţioasa licoare este recomandată folosirea a 3 grame de ceai.



 

„Vreau să mulţumesc cerului şi pământului pentru că ne-a binecuvântat cu acest ceai de panda, prietenos cu mediul. Vreau să transmit un mesaj oamenilor din întreaga lume, să arăt că putem transforma mizeria în ceva util, promovând astfel cultura reciclării şi a folosirii îngrăşămintelor organice”, a declarat An Yanshi.

 

Fostul profesor a explicat că excrementele de panda constituie o sursă excelentă de îmbogăţire a ceaiului, deoarece aceştia mănâncă doar bambus şi absorb doar mică parte din nutrienţii existenţi în această plantă.

„Urşii panda sunt ca o maşinărie producătoare de îngrăşământ organic. Mănâncă în continuu şi produc fecale. Deoarece absorb mai puţin de 30% din elementele nutritive din mâncare, asta înseamnă că mai bine de 70% din aceste elemente se regăsesc în fecalele lor”, a explicat Yanshi.

 

După ce a obţinut prima recoltă de ceai „de panda”, afaceristul a descris licoarea ce a rezultat drept „aromată şi plăcută”. Nu toată lumea a fost impresionată. Li Ximing, una dintre persoanele prezente la lansarea ceaiului, a afirmat că „cred că acest preţ extrem de piperat este şi rezultatul unei promovări intense, nu doar a gustului ceaiului”.

Sursa: Reuters