Home » D:News » Nu-ţi place carnea de porc? Există o explicaţie genetică!

Nu-ţi place carnea de porc? Există o explicaţie genetică!

Publicat: 04.05.2012
Persoanele care nu agreează carnea de porc au o anumită caracteristică genetică, datorită căreia pot percepe gustul şi mirosul androstenonului, un compus care se găseşte în cantităţi mari în carnea de porc.

Cercetătorii de la Universitatea Duke, SUA, au investigat o genă numită OR7D4, constatând că persoanelor care au două copii ale acestei gene nu le place carnea de porc, aceste persoane afirmând adesea că preparatele din porc ar avea un miros dezgustător – de ceapă, urină sau chiar fecale.

Ele percep sub această formă, spun cercetătorii, mirosul androstenonului, pe care persoanele care au o singură copie a genei OR7D4 sau niciuna nu îl pot detecta.

Studiul a fost efectuat pe 23 de voluntari, dintre care 10 erau profesionişti ce lucrau în domeniul evaluării calităţilor organoleptice ale alimentelor (proprietăţile ce pot fi detectate cu ajutorul simţurilor).

Rezultatele ar putea avea rezultate interesante – de pildă, un profesionist de acest gen ar fi avantajat de prezenţa a două copii ale genei OR7D4, care i-ar permite să distingă mai bine anumite însuşiri ale alimentelor.

Gena OR7D4 prezintă şi alte aspecte interesante; de exemplu, persoanele cu o anumită variantă a acestei gene par să fie mai puţin predispuse la accese bruşte de foame, iar deţinătorii unei alte variante au niveluri mai mici de grăsimi în organism.