Home » D:News » Un experiment pe 31 pisoi, finanţat de contribuabili, a şocat Marea Britanie

Un experiment pe 31 pisoi, finanţat de contribuabili, a şocat Marea Britanie

Autor: Marius Comper 07.24.2012
Un experiment pe 31 pisoi, finanţat de contribuabili, a şocat Marea Britanie
Iubitorii animalelor din Marea Britanie s-au înfuriat după ce un experiment efectuat de cercetătorii britanici pe zeci de pisoi a ieşit la iveală.

În experimentul finanţat de contribuabilii britanici, oamenii de ştiinţă au cusut ochii a 31 de pisoi pentru a afla cum reacţionează creierul acestora în cazul pierderii acestui simţ. Puii de pisică au fost crescuţi în întuneric până la 12 săptămâni, iar la finalizarea cercetării toţi au fost eutanasiaţi.

Primul lider de opinie care a reacţionat a fost actorul Ricky Gervais, care a declarat că „sunt şocat de faptul că pisoilor le este răpită vederea, fiindu-le cusute pleoapele. Credeam că aceste experimente dezgustătoare sunt un element al trecutului şi că nu este posibil să mai aibă loc în prezent”. Reprezentanţii organizaţiei The British Union for the Abolition of Vivisection au declarat la rândul lor că „această cercetare crudă este inacceptabilă. Publicul va fi şocat să audă că experimentele finanţate de contribuabili au condus la tratarea pisoilor în acest mod inuman”.

Cercetătorii de la Universitatea Cardiff insistă că experimentele nu sunt chinuitoare, explicând că acestea au avut loc pentru a ajuta la descoperirea unui leac pentru ambliopie, o boală care afectează copiii şi care poate duce la orbire.

Reprezentanţii universităţii au dat publicităţii un comunicat în care apărau experimentele ce s-au încheiat în 2010. „Universitatea Cardiff respinge acuzaţiile conform cărora acest experiment a fost crud sau inutil. Este imposibilă folosirea vreunei altei tehnici pentru acest studiu. Cercetarea a fost aprobată atât de comisia de etică a universităţii cât şi de departamentul guvernamental însărcinat cu evaluarea acestor studii”, se arată în comunicatul universităţii.

Tom Holder, fondatorul organizaţiei Speaking of Research, pledează în favoarea acestor cercetări: „Există anumite domenii ale ştiinţei unde singura cale prin care putem trata afecţiunile umane este prin folosirea modelelor animale. Ambliopia este un astfel de domeniu. Între 2% şi 4% dintre copiii din Marea Britanie sunt afectaţi de această boală, astfel că este necesar să folosim animalele pentru a curma suferinţa oamenilor. În experimentul de la Universitatea Cardiff pisoii folosiţi în cadrul cercetării erau anesteziaţi, fiind respectate toate legile britanice ce reglementează bunăstarea animalelor. Cercetările asupra animalelor au permis de-a lungul istoriei conceperea vaccinurilor contra poliomielitei şi a meningitei şi a tratamentelor contra astmului, a diabetului şi contra HIV. Toate aceste reuşite nu ar fi putut fi obţinute fără cercetări asupra animalelor, deoarece nu există o alternativă. Modelarea computerizată joacă un rol esenţial în cercetare, dar nu poate înlocui folosirea animalelor”.

Un purtător de cuvânt al Medical Research Council, un organism care a contribuit la finanţarea experimentului cu bani de la contribuabilii britanici, a declarat că „evaluatorii noştri au concluzionat că acest proiect este unul de înaltă calitate, ce merita finanţat, în condiţiile concurenţei intense pentru finanţare”.

Surse: Mirror, Daily Mail